Peršokti prie turinio


Opel Ralio Legendos

Opel automobiliai ralio legendos ralis Opel Ascona A

  • Prašome prisijungti, kad galėtumėte parašyti atsakymą
Temoje nėra atsakymų

#1 conhoms

conhoms

    Naujokas

  • Nariai
  • Akis
  • 11 Pranešimai:

07 vasario 2013 - 12:04

Nuotrauka
Balandžio pradžioje Vokietijos „plieno sostinėje“ Esene vykusi tradicinė paroda Techno Classica sutraukė per 150 tūkst. lankytojų. Tačiau bene didžiausias lankytojų būrys pačią pirmąją parodos dieną šurmuliavo prie modelių gamybos firmos Schuco stendo. Nieko nuostabaus, nes čia buvo galima išvysti net tris praėjusio amžiaus 8-ojo dešimtmečio ralio žvaigždes – Walterį Riorlį, jo porininką Jocheną Bergerį ir jų Opel Ascona A Rallye. Su ja abu lenktyninkai didele persvara laimėjo 1974-ųjų Europos ralio čempionatą.

Lengvasis automobilis Opel Ascona, debiutavęs 1970-aisiais, Opel gamoje užėmė vietą tarp kompaktiško modelio Kadett ir vidutinės klasės Rekord. Po to, kai buvo išgydytos „vaikiškos ligos“, automobiliu susidomėjo „tiuningo“ firma Irmscher, tradiciškai užsiimanti „opelių“ tobulinimu. 1973-iųjų Europos ralio čempionate Irmcsher Ascona Rallye startavo pavėlavusi, tačiau ja važiavę W. Riorlis ir J. Bergeris sugebėjo laimėti 6 varžybas ir tapo tų metų vicečempionais. Po tokios sėkmės sukruto ir Opel vadovybė – buvo nuspręsta, jog Ascona kitais metais oficialiai atstovaus Opel Europos čempionate.
Automobilį ir šį kartą patikėjo parengti firmai Irmscher, kuri iš serijinio 1,9 l 4 cilindrų variklio sugebėjo padaryti sportinį 206 AG motorą. Su gamyklos parama abu lenktyninkai, važiuodami dar galingesne Opel Ascona A Rallye, didele persvara nugalėjo visus varžovus ir, laimėję 6 etapus iš 8, kuriuose startavo, tapo 1974-ųjų Europos ralio čempionato nugalėtojais. Jų automobilis nukeliavo į gamyklos muziejų. Kaip tik jį ir galėjo apžiūrėti Techno Classica lankytojai ir čia pat įsigyti miniaturinę, 43 kartus sumažintą ralio bolido kopiją. Jų, beje, buvo du variantai – 1973 ir 1974 metų „askonos“, besiskiriančios nudažymu. Kam pasisekė, tas sugebėjo gauti ant modelio ar jo dėžutės paties W. Riorlio ar jo kolegos J. Bergerio parašą! Toks modelis, aišku, tapo dar retesnis ir brangesnis.

Lenktyninkai pasirašinėjo ir ant trečiojo naujo Schuco siūlomo sportinio Opel modelio – kupė Commodore kopijos. Mat 1973 metais Monte Karlo ralyje sportininkai startavo su šiuo kiek didesniu 6 cilindrų variklį turėjusiu „opeliu“. Lenktynės su galingu, tačiau sunkiu „komodoru“, kurį dėl sudėtingo valdymo daug kas vadino tiesiog „komoda“, buvo itin dramatiškos – neatlaikė automobilio stabdžiai.
Tačiau W. Riorlis surizikavo ir įveikė kalnuotą etapą stabdydamas vien varikliu ir pavaromis. Tai jiems atnešė pergalę 4-oje grupėje.


Modeliai pasižymi visiems Schuco gaminiams būdingu tikslumu. Jie neturi atidaromų durelių ar gaubtų, tačiau tai net pagerina bandrą išvaizdą. Kruopščiai atkurti ralio automobiliams būdingi praplatinti sparnai, visi, net smulkiausi, užrašai ant kėbulo, neužmiršta nei apatinė variklio apsauga, nei, pavyzdžiui, avarinio elektros sistemos išjungimo kilpa automobilio išorėje, ties priekiniu stiklu. Schuco gamina ir „civilinius“ Ascona A modelius, tačiau nuo raliui skirtų automobilių jie skiriasi net kėbulu – turi ne dvejas, o ketverias dureles. Na, ir tiražas didesnis – kovos spalvomis išdažytų ralio modeliukų pagaminta po tūkstantį, o, pavyzdžiui, standartines skaičsčiai žalias „askonas“ į savo lentyną galės pasistatyti net 2 tūkst. kolekcininkų.


Minėtais modeliais Schuco siūlomų miniaturinių „opelių“ kolekcija neužsibaigia. Dabartiniai penkiasdešimtmečiai su nostalgija prisimena ir kitus 8-ojo dešimtmečio automobilius, kuriais jiems teko važinėti. Tad firma išleido tada labai populiarių Opel GT, Opel Commodore B Coupe, Opel Manta A, Opel Ascona B modelius tuo pačiu masteliu (1:43). Visi nudažyti populiaromis jų gamybos metais Opel naudotomis spalvomis.
Schuco kataloguose yra ne vien istorija tapę automobiliai. Ne ką mažiau rasime ir visai naujų automobilių kopijų. Bet jei jau pradėjome „opeliais“, jais ir užbaikime – naujų šios markės automobilių gerbėjams siūlomi dar gaminamų Opel Vectra modeliai.


Tarp jų rasime ne tik standartinių sedanų ar universalų kopijas, bet ir kolekcininko akį traukiančias specialius automobilius, pavyzdžiui, dailų Vokietijos policijos naudojimo „opelio“ modelį su visa atributika.
Taigi rinktis yra iš ko...





Taip pat pažymėtų su viena ar daugiau šių žymių: Opel automobiliai, ralio legendos, ralis, Opel Ascona A

Vartotojų skaito šią temą: 0

0 members, 0 guests, 0 anonymous users